Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
BIO Dariusz Dolinski

prof. dr hab.

Dariusz Doliński

Koordynator ds. rozwoju uczelni
Instytut Psychologii
kierownik Centrum Badań nad Zachowaniami Społecznymi
Wydział Psychologii we Wrocławiu
kierownik Katedry Psychologii Społecznej

Dla mediów

Profil naukowy

Jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. Zajmuje się psychologią zachowań społecznych, psychologią emocji i motywacji. Analizuje techniki wpływu społecznego, mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej. Interesuje się psychologicznymi aspektami marketingu i reklamy. Jest autorem licznych projektów naukowych, badań eksperymentalnych i teorii z zakresu psychologii społecznej, szczególnie zachowań konsumenckich, oraz weryfikacji technik efektywnego wpływania na innych.

Publikuje w prestiżowych czasopismach: „Journal of Personality and Social Psychology”, „Personality and Social Psychology Bulletin”, „Journal of Experimental Social Psychology” oraz „European Journal of Social Psychology”. Autor i współautor około 200 publikacji, m.in. „Psychologia wpływu społecznego” (2000), „Psychologiczne mechanizmy reklamy” (2003), „Ukryte sensy zachowania: rozmowy o wywieraniu wpływu i reklamie” (2006), „Manipulacja” (2009) oraz „Techniques of social influence: The psychology of gaining compliance” (2016). Był redaktorem naczelnym „Polish Psychological Bulletin”.

Jest członkiem Polskiej Akademii Nauk, jak również Komitetu Psychologii PAN oraz byłym prezesem (aktualnie członkiem) Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii społecznej i psychologii reklamy.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Psychologia
  • psychologia społeczna

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni

Materiały wideo

Czego reklama nie może?

.

Test soli dla szefa

.